مزایا و معایب سفر با با هواپیما

مزایا و معایب سفر با با هواپیما

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 413 | نویسنده : |

مزایای حمل و نقل هوایی

در زیر به مزایای حمل و نقل هوایی اشاره می کنیم

سرعت بالا

این سریعترین روش حمل و نقل است و بنابراین برای حمل کالا در مسافت طولانی مناسب است. به زمان کمتری نیاز دارد.

سرویس سریع

حمل و نقل هوایی مثلا پرواز تهران به اهواز خدمات حمل و نقل راحت، کارآمد و سریع را ارائه می دهد. به عنوان بهترین وسیله حمل و نقل برای حمل و نقل کالاهای فاسد شدنی در نظر گرفته می شود.

بدون سرمایه گذاری زیرساختی

حمل و نقل هوایی بر ساخت خطوطی مانند راه آهن تاکید نمی کند. از آنجایی که نیازی به سرمایه گذاری در مسیرهای سطحی نیست، روش حمل و نقل کم هزینه تر است.

دسترسی آسان

حمل و نقل هوایی به عنوان تنها وسیله حمل و نقل در مناطقی در نظر گرفته می شود که به راحتی برای سایر روش های حمل و نقل قابل دسترسی نیست. بنابراین برای همه مناطق بدون در نظر گرفتن انسداد زمین قابل دسترسی است.

بدون مانع فیزیکی

حمل‌ونقل هوایی عاری از موانع فیزیکی است، زیرا از کوتاه‌ترین و مستقیم‌ترین مسیرهایی که دریاها، کوه‌ها و جنگل‌ها مانعی ندارند، دنبال می‌کند.

مسیر طبیعی

هواپیما بدون هیچ گونه مانع یا مانع طبیعی به هر مکانی سفر می کند زیرا تشریفات سفارشی بسیار سریع تدوین می شود. از تاخیر در اخذ مجوز جلوگیری می کند.

دفاع ملی

نقش بسزایی در دفاع ملی کشور دارد زیرا جنگ های مدرن با کمک هواپیماهای هوایی انجام می شود. ایرویز در نابودی دشمن در مدت کوتاهی دست بالا را دارد.

معایب حمل و نقل هوایی

علیرغم مزایای فراوان، حمل و نقل هوایی دارای معایبی نیز می باشد.

مخاطره آمیز

حمل و نقل هوایی خطرناک ترین نوع حمل و نقل است زیرا یک تصادف جزئی ممکن است خسارت قابل توجهی به کالا، مسافران و خدمه وارد کند. احتمال تصادف در مقایسه با سایر روش های حمل و نقل بیشتر است.

بسیار پر هزینه

حمل و نقل هوایی در مقایسه با سایر روش های حمل و نقل گران تر در نظر گرفته می شود. هزینه های عملیاتی هواپیماها بالاتر است و هزینه های زیادی را برای ساخت فرودگاه ها و هواپیماها در بر می گیرد. به همین دلیل کرایه حمل و نقل هوایی بالاست که مردم عادی توانایی پرداخت آن را ندارند.

ظرفیت حمل کوچک

این هواپیماها ظرفیت حمل کمی دارند و بنابراین برای حمل کالاهای حجیم و ارزان‌تر مناسب نیستند. ظرفیت بار را نمی توان افزایش داد همانطور که در مورد ریل یافت می شود.

غیر قابل اعتماد

حمل و نقل هوایی غیرقابل اعتماد است زیرا به پیش بینی آب و هوا بستگی دارد. به طور معمول اگر هوا مطمئن نباشد پرواز ممکن است به تاخیر بیفتد.

سرمایه گذاری عظیم

حمل و نقل هوایی نیاز به سرمایه گذاری هنگفتی برای ساخت و نگهداری فرودگاه ها دارد. همچنین به پرسنل آموزش دیده، با تجربه و ماهر نیاز دارد که مستلزم سرمایه گذاری قابل توجهی است.




می پسندم نمی پسندم

پنج شنبه 5 خرداد 1401 -2:55 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: